

Jag har sett ryska Yulia Brodskayas grejor lite varstans på bloggar på sistone, jag fick ett enormt skriv-och-dela-med-mig-sug: som grafisk formgivare/konstnär gör hon helt fantastiska små konstverk i 3D. Mycket spännande och intressant. Vi har diskuterat pappersklipp en hel del på redaktionen på sistone, det här tar liksom vägen åt något helt annat håll, men ändå…ändå inte kanske,papper är ändå basen.
Det här har jag lärt mig kallas Quilling på engelska, jag kan inget svenskt ord för tekniken, någon som vet? Med hjälp av smala pappersremsor rullar man och fäster i olika formationer. Tydligen vanligt i öst, jag måste läsa på mer känner jag. Fantastiskt är det iallafall, kolla in fler av hennes grejor här. Bilden har jag lånat från Apartment Therapy,och tipset fick jag från A Beautiful Living, tack så mycket.

Åh, vad vackert. Tack för att du visade upp det.
Oj va coolt! jag gillar att quilla men jag har aldrig gjort nåt sånt där!